20 januari: open dag in Cultuurhuis de Suite

Op zaterdag 20 januari houdt Cultuurhuis de Suite aan de Burgerhoutsestraat 23 open dag. Tijdens de open dag houdt Muziekvereniging Roosendaal van 15.30 tot 16.30 een open repetitie.

Het Cultuurhuis is de vaste repetitielokatie van Muziekvereniging Roosendaal. Ook huizen er diverse muziekdocenten, er zijn opnamestudio's en oefenruimtes. Sinds 1 mei 2017 is de School voor de Kunsten hier gevestigd, met drie lokalen voor de verschillende diciplines. Ook is er een mooie ovenruimte. Daarnaast wordt een aantal ruimtes gebruikt door de Roosendaalse vestiging van Sportservice Noord-Brabant.

Iedereen mag aan de open repetitie meedoen, dus ook strijkers, snaren, piano, ... Ook leerlingen van de docenten van de Suite zullen aan de repetitie deelnemen.

Er zullen twee muziekstukken gerepeteerd worden: Shape of you (Ed Sheeran) en De Eftelingmedley. Wendy Bellens zal de repetitie leiden. Zij is de dirigent van het Variatieorkest van de muziekvereniging en tevens muziekdocent in Cultuurhuis de Suite.

Wil je ook graag aan de open repetitie meedoen? Stuur dan een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., zodat we voor genoeg bladmuziek kunnen zorgen. Vermeld daarom in je email ook je instrument.

Anton Watzeels, voorzitter van de School voor de Kunsten, schrijft in de Kunst- en Cultuurkrant:

"De Suite is zo steeds meer een Cultuurhuis aan het worden. Er is dus alle reden om het ook zo te gaan noemen: Het Cultuurhuis. We hopen dat steeds meer culturele ondernemers er hun onderdak gaan vinden. Maar we willen vooral dat het Cultuurhuis het culturele thuis wordt voor de Roosendaler en natuurlijk voor de mensen uit de omgeving. De plek waar men kan kennismaken met, zich kan bekwamen in en genieten van muziek, drama en beeldende kunst. Tijdens onze open dag op 20 januari kunt u zien dat we op de goede weg zijn. U bent dan ook van harte welkom in Het Cultuurhuis."

Hier de flyer met een impressie van hoe de gevel gaat worden:

flyer open dag