Muziek met mosselen op ROtary Mosselfeest

Rotary Roosendaal heeft voor 2017 Muziekvereniging Roosendaal uitgekozen als te ondersteunen goed doel. In dit kader vond op 10 september 2017 van 16.00 tot 20.00 uur het ROtary Mosselfeest plaats, waarvan de opbrengsten aan onze vereniging ten goede komen.

Uitnodiging Rotary Mosselfeest

Dit was de motivatie van Rotary Roosendaal om ons te ondersteunen:

Rotary Roosendaal ondersteunt dit jaar Muziekvereniging Roosendaal. Bij deze jonge vereniging kan iedere individuele muzikant een plek vinden waar hij of zij zich thuis voelt doordat meerdere orkesten met verschillende ambities in één vereniging samen zijn. Als Muziekvereniging is het maken van muziek de basis maar Muziekvereniging Roosendaal kijkt ook naar culturele verbreding en verbinding in en met de stad. Zeker op het vlak van cultuureducatie vinden zij het belangrijk een rol te kunnen spelen. Natuurlijk op de eerste plaats voor de startende muzikanten. Omdat een structurele basisinfrastructuur voor muziekopleiding in Roosendaal afwezig is, heeft Muziekvereniging Roosendaal de toekomstbestendigheid van het opleiden van muzikanten onder professionele begeleiding tot speerpunt benoemd zodat nieuwe generaties blaasmuzikanten blijven komen.

Muziekvereniging Roosendaal is cultureel gezien van groot belang voor onze stad. Door hun verbondenheid met de stad en de gemeente verhogen zij de belevingswaarde en het leefklimaat van Roosendaal. Denk aan de (basis)schoolprojecten zoals 'De Soundtrip Experience', 'De gelaarsde kat' en 'The Clash of the High Schools'. Maar ook de cultuurmaatschappelijke bijdrage door het bevrijdingsconcert en het meespelen met de avondvierdaagse en niet te vergeten de intocht van Sinterklaas.

Door deze bijdrage aan de stad verdient Muziekvereniging Roosendaal dan ook al onze aandacht en ondersteuning. Rotary Roosendaal wil zich dan ook inzetten voor Muziekvereniging Roosendaal en haar muzikanten. En dit willen wij samen doen met alle Roosendalers die de muziek ook een warm hart toedragen.

We zijn hier natuurlijk geweldig trots op en de drie orkesten van de vereniging zetten dan ook hun beste beentje voor om dit evenement muzikaal op te luisteren. Ook van de partij was de Roosendaalse band HIP, die alleen en samen met het Opleidingsorkest optrad en op de bekende eigen wijze de vaart er goed in hield.

Wie mosselbonnen gekocht had kon genieten van lekker stokbrood met kruidenboter vooraf, heerlijke Zeeuwse mosselen met frites, verschillende sausjes en een salade.

IMG_9446 IMG_9446
IMG_9447 IMG_9447