Griezelen in de kinderboekenweek

Op zaterdag 7 oktober hebben ruim 200 kinderen van de Scouting kunnen griezelen. In het kader van het thema van de Kinderboekenweek dit jaar stond alles in het teken van "lekker griezelen met de Scouting en Muziekvereniging Roosendaal".

Alles stond gepland in het bos, maar het werden de schemerige "Suite gangen en gewelven", vanwege de stromende regen.

Scouting Prinses Irene, Luchtscouts "Seppe", Scouting Baden Powell en Muziekvereniging Roosendaal zijn een samenwerking aangegaan om voor de scoutingleden een griezelige tocht te regelen en deze leden in aanraking te brengen met muziek.

foto 2 griezelen suite

Voor de bevers, welpen, esta's en pandits was er een middagprogramma waarbij De Suite Kids o.l.v. Martine van de Kar en de kinderen van De Kweekvijver o.l.v. Joost Verbraak en Amy Knobel waren betrokken. De meeste kinderen kwamen griezelig verkleed. Zij konden allerlei activiteiten doen rondom het thema griezelen en muziek. Zo leerden ze het "Monsterlied", gingen ze aan de slag met body clap en oefenden ze in hoorspelgeluiden. Leerlingen van het Gertrudis waren aanwezig om, in het kader van hun maatschappelijke stage, de kinderen griezelig te schminken. Er was een muzieklokaal omgetoverd in een griezelige grot en tussendoor kregen de kinderen griezelige snoepjes. Natuurlijk mochten de kinderen allerlei muziekinstrumenten uitproberen. Wat genoten ze hier van! De middag werd afgesloten met een spannend verhaal waarbij het "Monsterlied" en de hoorspelgeluiden goed pasten. Daarna lieten alle kinderen samen de aangeleerde body clap zien.

foto griezelen suite

Voor de scouts, verkenners, gidsen, explorers en een paar pandits was er een avondprogramma bedacht. Ook hier was het devies: hoe griezeliger hoe beter! De avond begon met een muzikaal griezelverhaal gespeeld door het opleidingsorkest van Muziekvereniging Roosendaal o.l.v. Rumon Hagenaars en verteld door meesterverteller Cocky van Meer. Hierna waren er verspreid door het gebouw van De Suite verschillende griezelige Escaperooms uitgezet. De jongeren gingen de puzzels oplossen. Hierbij streden ze om de eer. De avond werd afgesloten met het mooie gitaarspel en zang van Emily van Elleswijk bij een geprojecteerd haardvuur.

Zowel Scoutingleden als staf van de Scouting en Muziekvereniging Roosendaal hebben genoten van deze griezelige dag. Dit is zeker voor herhaling vatbaar, aldus vele aanwezigen.
Dit project is mede mogelijk gemaakt door subsidie van de Gemeente Roosendaal.