Verdiepen in de Concertharmonie

Concertharmonie

De Concertharmonie biedt gevorderde muzikanten de kans hun tanden te zetten in een uitdagend en grensverleggend repertoire. Onder leiding van Rob Sloekers word je uitgedaagd het optimale resultaat uit jezelf en het samenspel te halen. Een partituur beheersen, interpreteren en beleven is het primaire doel. De Concertharmonie is het orkest dat zich meldt op het ‘Nationale podium’ en het muzikale niveau toetst door bijvoorbeeld deel te nemen aan concertwedstrijden.

De Concertharmonie repeteert elke maandagavond van 20:05 tot 22:00 à 22:15 uur in Cultuurhuis Bovendonk.

Afwisselen in het Variatieorkest

Sample title

Onder leiding van Wendy Bellens wordt in het Variatieorkest gevorderde en ervaren muzikanten een breed, gevarieerd repertoire met een gemiddelde moeilijkheidsgraad aangeboden. Je wordt uitgedaagd door diverse muziekstijlen, waarbij het traditionele blaasmuziek repertoire zeker niet vergeten wordt. Het orkest kenmerkt zich door een goede balans tussen populaire en klassieke werken, gebracht voor een breed publiek.

Het Variatieorkest repeteert elke woensdagavond van 19:45 tot 22:00 uur in Cultuurhuis Bovendonk.

Ontdekken in de Young Band

Sample title

De Young Band, onder leiding van Jenny Verhoeven, richt zich op beginnende muzikanten die muziek willen maken. Het orkest is dé gelegenheid om je bij onze muziekvereniging aan te sluiten om je te bekwamen in het samenspel. Je maakt kennis met het grote podium vanuit een breed scala aan muziekstijlen.

De Young Band repeteert elke maandagavond van 18:30 tot 20:00 uur in Cultuurhuis Bovendonk.

Overdag musiceren in het Matineeorkest

Matineeorkest

Het Matineeorkest, onder leiding van Marjolein Roovers, richt zich op jonge senioren en jong muzikaal talent die in de avond moeilijk in de gelegenheid zijn deel te nemen aan een repetitie van Muziekvereniging Roosendaal. Dit betekent dat jong en oud verenigd zijn in dit orkest.

Het samen musiceren van jong en oud, startende musici en ervaren musici, staat centraal. De programmering wordt zodanig afgestemd zodat het voor alle partijen leuk en leerzaam is én blijft én dat het voor alle muzikanten haalbaar is.

Het Matineeorkest repeteert elke dinsdagmiddag van 13:30 tot 15:30 uur in Cultuurhuis Bovendonk.

Rob Sloekers

Sample title

Rob studeerde Ha-Fa-Bra-directie en trompet aan het conservatorium (Codarts) van Rotterdam. Vanuit een onbegrensde passie voor muziek startte Rob z'n loopbaan als trompettist bij één van de professionele orkesten van de Landmacht. Het dirigeren is in zijn carrière een parallelle ambitie die inmiddels vele mooie concerten heeft opgeleverd.

Als dirigent is hij momenteel verbonden aan twee harmonieorkesten (de Concertharmonie van Muziekvereniging Roosendaal en NEO Rucphen). In zijn ruim 30-jarige loopbaan als dirigent wist Rob met verschillende muziek-gezelschapen meerdere successen te boeken tijdens concerten en concoursen. Hij is een bevlogen en betrokken dirigent die streeft naar het maximaal haalbare, zonder hierbij de inzet van en het werken met amateurmuzikanten uit het oog te verliezen. Rob ziet inspireren en motiveren als zijn belangrijkste competenties. Hij verstaat de kunst om zowel de muzikanten alsook het publiek te raken met een verhaal. Rob is een muzikale duizendpoot, maar vooral ook een 'mensenmens' met aandacht voor het welzijn en privéomstandigheden van orkestleden. Het team levert de prestatie, nooit uitsluitend één individu.

Later in zijn carrière maakte Rob kennis met het managen en produceren. Eerst als orkestmanager van het Fanfarekorps van de Landmacht. Later als producent-projectofficier voor de Staf Militaire Muziek van de Krijgsmacht. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de planning, projecten en acquisitie van met name de landmachtorkesten. Momenteel werkt Rob bij Bureau Ceremonieel in Den Haag. Als stafofficier ceremonieel zet hij zich in voor de uitvoering van staatceremoniële aangelegenheden als Prinsjesdag, Geloofsbrieven, Staatsbezoeken en -begrafenissen. Ceremoniële bijeenkomsten en muziek zijn een twee-eenheid.

Wendy Bellens

Sample title

Wendy Bellens is op 10-jarige leeftijd begonnen met dwarsfluit en besefte al vrij snel dat dit haar passie was. Na enkele jaren speelde ze bij de harmonie in Gooreind ,waar ze tot op heden nog altijd lid van is. Bij deze vereniging heeft Wendy de kans gekregen om als student het jeugdorkest te dirigeren. Op haar 18de is ze dan ook aan haar studies op het conservatorium te Maastricht begonnen waar ze de diploma’s docerend musicus en hafa-directie behaalde.

Momenteel geeft Wendy les aan de academie voor muziek ,woord en dans te Wuustwezel en sinds januari 2014 bij het Centrum voor Muziek hier in Roosendaal.

Naast het lesgeven dirigeert ze het Variatieorkest van Muziekvereniging Roosendaal.

Sinds 2010 speelt Wendy mee in het houtblaaskwartet Amicae.. Dit is een origineel houtblaaskwartet (fluit ,klarinet ,tenorsax en baritonsax) met muzikanten die ze heeft leren kennen bij de Zeeuwse muziekschool. Met Amicae hebben ze al een aantal leuke concerten mogen geven.

Jenny Verhoeven

Sample title

Haar passie voor muziek begon al heel vroeg met orgel, melodisch slagwerk, waarna snel de saxofoon volgde. Jenny is lid geworden van diverse verenigingen (harmonieën / big bands) in de regio en vervolgens gaan studeren op het Brabants Conservatorium te Tilburg.

Jenny heeft een eigen Muziek Studio “de Vliet” waar ze met heel veel enthousiasme les geeft in Saxofoon en klarinet voor jong en oud. Deze muziekstudio bestaat al ruim 30 jaar, en veel leerlingen hebben ook al een succesvol het hafabra examen mogen afleggen. Daarnaast word er veel samen gespeeld doormiddel van kwartetten, ensembles, duetten, enz. te vormen en kleine concerten te geven.

Naast het lesgeven heeft Jenny veel ervaring opgedaan als dirigent bij diverse jeugd-/orkesten zoals de Young Band. Als muzikant speelt ze in een eigen Saxofoon kwartet en treden graag op bij landelijke festiviteiten/activiteiten.

Marjolein Roovers-van der Vlugt

Geboren in Rotterdam en daar begonnen met muziek maken op de piano. Via de Mavo voor Muziek en Ballet naar het conservatorium, waar ze de opleiding schoolmuziek heeft gevolgd en na het behalen van het diploma is ze begonnen met lesgeven in Rotterdam. Na verhuizing naar Roosendaal is ze ook op diverse muziekscholen in Brabant aan het werk gegaan. Begonnen als docente 'Muziek op schoot' kwamen er andere werkzaamheden op haar pad, zoals FF uitblaze, Muziekcaroussel, Muziek ABC en Kids orkest.

Naast lesgeven is Marjolein actief als dirigent bij het Matineeorkest van Muziekvereniging Roosendaal