Bestel nu de DVD van "KIJK ons... Roosendaal"

Verdiepen in de Concertharmonie

Concertharmonie

De Concertharmonie biedt gevorderde muzikanten de kans hun tanden te zetten in een uitdagend en grensverleggend repertoire. Onder leiding van Rob Sloekers word je uitgedaagd het optimale resultaat uit jezelf en het samenspel te halen. Een partituur beheersen, interpreteren en beleven is het primaire doel. De Concertharmonie is het orkest dat zich meldt op het ‘Nationale podium’ en het muzikale niveau toetst door bijvoorbeeld deel te nemen aan concertwedstrijden.

De Concertharmonie repeteert elke maandagavond van 20:05 tot 22:00 à 22:15 uur in Cultuurhuis de Suite.

Afwisselen in het Variatieorkest

Sample title

Onder leiding van Wendy Bellens wordt in het Variatieorkest gevorderde en ervaren muzikanten een breed, gevarieerd repertoire met een gemiddelde moeilijkheidsgraad aangeboden. Je wordt uitgedaagd door diverse muziekstijlen, waarbij het traditionele blaasmuziek repertoire zeker niet vergeten wordt. Het orkest kenmerkt zich door een goede balans tussen populaire en klassieke werken, gebracht voor een breed publiek.

Het Variatieorkest repeteert elke woensdagavond van 19:45 tot 22:00 uur in Cultuurhuis de Suite.

Ontdekken in het Opleidingsorkest

Sample title

Het Opleidingsorkest, onder leiding van Rumon Hagenaars, richt zich op beginnende muzikanten die muziek willen maken. Het orkest is dé gelegenheid om je bij onze muziekvereniging aan te sluiten om je te bekwamen in het samenspel. Je maakt kennis met het grote podium vanuit een breed scala aan muziekstijlen.

Het Opleidingsorkest repeteert elke maandagavond van 18:30 tot 20:00 uur in Cultuurhuis de Suite.

Overdag musiceren in het Matineeorkest

Matineeorkest

Het Matineeorkest, onder leiding van Marjolein Roovers, richt zich op jonge senioren en jong muzikaal talent die in de avond moeilijk in de gelegenheid zijn deel te nemen aan een repetitie van Muziekvereniging Roosendaal. Dit betekent dat jong en oud verenigd zijn in dit orkest.

Het samen musiceren van jong en oud, startende musici en ervaren musici, staat centraal De programmering wordt zodanig afgestemd zodat het voor alle partijen leuk en leerzaam is én blijft én dat het voor alle muzikanten haalbaar is.

Het Matineeorkest repeteert elke dinsdagmiddag van 13:30 tot 15:30 uur in Cultuurhuis de Suite.

Rob Sloekers

Sample title

Rob Sloekers (1970) zette zijn eerste muzikale stappen bij de plaatselijke muziekvereniging te Standdaarbuiten (N-Br). Op jonge leeftijd begon hij zijn studie aan het Conservatorium te Den Haag en vervolgde deze aan het Conservatorium te Rotterdam. Rob is afgestudeerd aan het Conservatorium te Rotterdam voor Ha-Fa directie en als docerend musicus Trompet. Hij volgde een Management opleiding voor Culturele Instellingen (MCI) aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Als Orkestmanager-trompettist was hij van 1996 tm 2012 verbonden aan het Fanfarekorps Koninklijke Landmacht ‘Bereden Wapens’. Momenteel is hij als projectmanager-producent werkzaam voor het Impresariaat Militaire Muziek Krijgsmacht.

Rob bezoekt met zijn orkesten met regelmaat de landelijke concertconcoursen. Hij vierde promotie met FCO Bosschenhoofd, Symphonia Hoogblokland (1996 en 1999), KNA Schijf (2010) en Harmonieorkest Roosendaal (2012). Rob is momenteel dirigent van fanfareorkest Concordia Krimpen aan de IJssel en de Concertharmonie van Muziekvereniging Roosendaal.

Wendy Bellens

Sample title

Wendy Bellens is op 10-jarige leeftijd begonnen met dwarsfluit en besefte al vrij snel dat dit haar passie was. Na enkele jaren speelde ze bij de harmonie in Gooreind ,waar ze tot op heden nog altijd lid van is. Bij deze vereniging heeft Wendy de kans gekregen om als student het jeugdorkest te dirigeren. Op haar 18de is ze dan ook aan haar studies op het conservatorium te Maastricht begonnen waar ze de diploma’s docerend musicus en hafa-directie behaalde.

Momenteel geeft Wendy les aan de academie voor muziek ,woord en dans te Wuustwezel en sinds januari 2014 bij het Centrum voor Muziek hier in Roosendaal.

Naast het lesgeven dirigeert ze het Variatieorkest van Muziekvereniging Roosendaal.

Sinds 2010 speelt Wendy mee in het houtblaaskwartet Amicae.. Dit is een origineel houtblaaskwartet (fluit ,klarinet ,tenorsax en baritonsax) met muzikanten die ze heeft leren kennen bij de Zeeuwse muziekschool. Met Amicae hebben ze al een aantal leuke concerten mogen geven.

Rumon Hagenaars

Sample title

Rumon Hagenaars werd geboren op 3 januari 1999 te Roosendaal. Wonend in Oud Gastel, begon hij op 8-jarige leeftijd met het bespelen van de trompet bij Adriaan Martens. Intussen studeert hij aan Codarts Rotterdam in de richting jazz met docenten als Jarmo Hoogendijk, Jan van Duikeren en Wim Both.

Al erg vroeg begon Rumon met het spelen in verschillende fanfare- en harmonieorkesten in de omgeving. Hier kreeg hij zowel ervaring in het samenspelen met anderen als in het spelen van klassieke en lichte muziek. Later heeft hij gekozen voor een studie in lichte muziek, maar ook speelt hij nog regelmatige bij klassieke orkesten. Na deze keuze is hij ook bij verschillende Big Bands gaan spelen.

Naast het trompet spelen zelf is Rumon actief als dirigent bij de opleidingsorkesten van Gastels Fanfare, het Opleidingsorkest van Muziekvereniging Roosendaal en bij de Power Swing Big Band. Voor deze orkesten zorgt hij ook regelmatig voor eigen arrangementen.

Als docent is hij ook actief en te vinden op Muziekonderwijs.nl. Hier geeft hij les in trompet, cornet en flugelhorn, maar ook worden er in de lessen tijd besteed aan zowel theorie als gehoorleer.

Marjolein Roovers-van der Vlugt

Geboren in Rotterdam en daar begonnen met muziek maken op de piano. Via de Mavo voor Muziek en Ballet naar het conservatorium, waar ze de opleiding schoolmuziek heeft gevolgd en na het behalen van het diploma is ze begonnen met lesgeven in Rotterdam. Na verhuizing naar Roosendaal is ze ook op diverse muziekscholen in Brabant aan het werk gegaan. Begonnen als docente 'Muziek op schoot' kwamen er andere werkzaamheden op haar pad, zoals FF uitblaze, Muziekcaroussel, Muziek ABC en Kids orkest.

Naast lesgeven is Marjolein actief als dirigent bij het Matineeorkest van Muziekvereniging Roosendaal